Wzmacniaj odporność i spalaj tłuszcz!

Za oknami z dnia na dzień zamiast wysokich temperatur i ostrych promieni słonecznych pojawiły się chłody i opady deszczu. A to oznacza, że jesteśmy o wiele bardziej narażeni na nieznośne przeziębienia, szczególnie jeśli pod koniec lata pozwoliliśmy sobie na odpust zupełny od zdrowej diety. W telewizji roi się od specyfików na wzmocnienie odporności, jednak o swoje zdrowie możemy zadbać o wiele przyjemniej niż poprzez łykanie tabletek z witaminami, które przecież występują w pokarmach! A jeśli dodatkowo możemy przyspieszyć spalanie? Jak to zrobić?

1. Zacznij dzień z imbirem

zacznij-dzien-z-imbirem

Jesień to też dobry sezon na cytrusy! Nasze ulubione, słoneczne pomarańcze, cytryny, mandarynki i grejpfruty przeżywają teraz w sklepach swój najlepszy okres. Jednak nic tak nie pomaga naszej odporności jak połączenie mocnej, cytrusowej dawki witaminy C z korzeniem imbiru. Ta ostra przyprawa, którą stosuje się często w kuchni azjatyckiej, ma szczególne właściwości bakteriobójcze oraz wspiera spalanie tkanki tłuszczowej poprzez przyspieszenie metabolizmu. Nie wiesz jak wykorzystać ją w kuchni? Przygotuj aromatyczny napar! Kawałki pomarańczy, cytryn i mandarynek wrzuć do dzbanka i dodaj starty kawałek imbiru. Zalej wrzątkiem i zaparzaj przez kilka minut, a następnie dosłodź naturalnym miodem. To nie tylko pyszne i bardzo zdrowe, ale też bardzo energetyczne. Niektórzy mówią nawet, że szklanka naparu imbirowego z rana działa lepiej niż espresso! Sprawdzisz?

2. Jesienna kuchnia rozgrzewająca

Niedawno świat obiegła wiadomość o ujemnych kaloriach. Jedzenie zimnych potraw miało działać korzystnie na spalanie tłuszczu, ze względu na ilość energii, której organizm potrzebuje, żeby podgrzać posiłek. W każdej bzdurze jest zalążek prawdy, jednak jesienią nikomu nie radzimy jedzenia chłodników zamiast rozgrzewających zup! Zamiast tego włącz do swojej kuchni papryczkę chili. Niech na stałe zagości w twoich potrawach.

papryczki-chili

Dzięki niej pobudzamy trawienie, a efekt rozgrzewający sprawia, że jesteśmy zdrowsi. Do czego papryczka? Aromatyczne chili con carne, gorące zupy kremy na przykład z pieczonych warzyw, gulasze, a nawet prosty kurczak czy krewetki. Podobne działanie antybakteryjne ma równie ostra przyprawa, o wiele częściej stosowana w polskiej kuchni, czyli niezastąpiony czosnek!

3. Gdy ci smutno, gdy ci źle…

Zauważyliście, że w telewizji znowu królują reklamy czekolad, kisieli i budyni z proszku? Długie jesienne wieczory sprzyjają zapotrzebowaniu na słodkie! Czego zgubne efekty oglądamy zazwyczaj przed lustrem tuż przed Sylwestrem i zaczynamy intensywnie ćwiczyć, żeby założyć wymarzoną kreację. Chcesz tego uniknąć? Postaw na zdrowe desery, które dodatkowo wzmocnią odporność. Upiecz jabłko nadziewane masą z bakalii i powideł śliwkowych. Nie zapomnij o najbardziej aromatycznej, słodkiej przyprawie – cynamonie!

jablko-cynamon

Wolisz coś czekoladowego? Zafunduj sobie krem z ciemnego kakao z dodatkiem zdrowych kwasów tłuszczowych pochodzących z awokado. Takie desery na pewno zaspokoją nasze zachcianki, poprawią humor i sprawią, że będziemy cieszyć się dobrym zdrowiem przez całą jesień!

Oceń ten post.

Podeślij znajomym!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Sposoby na piękną skórę przy gorszej pogodzie

Trzydziestostopniowe upały, słona, morska woda, ostre promieniowanie UV, intensywny, imprezowy makijaż, wakacyjne grzeszki żywieniowe  – lato naprawdę nie przyczyniło się...

Zamknij