Jesienny spadek motywacji? Sprawdź, jak sobie radzić!

Jesienna aura w przeważającej części nie napawa optymizmem. Spadki motywacji są czymś normalnym, a wręcz stają się naszą codziennością. Boisz się, że w drugiej połowie roku zabraknie ci sił do bycia fit? Poznaj nasze skuteczne sposoby na spadki motywacji jesienią!

1.       Nagradzaj się

Znasz osobę, która nie motywuje się przez pochwały i nagrody? Jeśli tak, to z pewnością jest ona ewenementem w skali światowej! Dla zdecydowanej większości ludzi na świecie nagrody i pochwały są bardzo skutecznymi motywatorami i to nie tylko w sporcie, ale także w codziennym życiu. Na pewno zdarza ci się bardziej przykładać do pracy, gdy zostaniesz pochwalona przez szefa albo gotować z większym zaangażowaniem, gdy domownicy docenią twój kulinarny kunszt. Tak naprawdę motorem do działania może być bardzo niewielka rzecz, na przykład dobre słowo lub miłe doświadczenie. Dlaczego by nie zastosować tego samego systemu nagród w treningach i zdrowym odżywianiu? Zapomnij jednak o nagradzaniu się wielką porcją szarlotki z lodami waniliowymi za dobrze wykonany trening! Zaproponuj sobie, że po wykonanym treningu weźmiesz długą, odprężającą kąpiel albo kupisz sobie w danym miesiącu nową, świetnie leżącą parę dżinsów. Takie niewielkie podarunki dla samej siebie (nie tylko materialne, ale też doświadczalne) naprawdę mocno oddziałują na nasz poziom motywacji!

2.       Zaczynaj dobrze dzień

Jesienią nie trudno o to, by wstawać lewą nogą. Aura za oknem potrafi być tak przytłaczająca, że trudno czasem zwlec się z łóżka. Poranki mogą jednak wyglądać inaczej i warto zadbać o to, by tak było, bo początek dnia ma ogromną moc! I rzutuje na to, jaką energią będziemy emanować przez cały dzień. Uprzyjemnij sobie ciemny, jesienny poranek według własnych upodobań. Przede wszystkim włącz energetyczną muzykę albo pooglądaj coś na Youtubie – coś, co sprawia ci radość. Możesz też zjeść piękne śniadanie w towarzystwie ukochanych osób, rozmawiając o tym, co dobrego przyniesie wam dzień! Złapiesz pozytywne nastawienie, jeśli zapomnisz o narzekaniu i zaczniesz mówić o tym, co przyjemne! Taki poranek zmotywuje cię na cały dzień i to nie tylko do wykonania treningu, ale w ogóle do życia.

3.       Pij kolorowe koktajle

Jesienią dobrze mieć w domu coś, z czego można by przyrządzić pyszny, zdrowy, kolorowy koktajl. Takie mieszanki warzywno-owocowe mają oczywistą moc witaminową, ale też sprawiają, że dzień staje się przyjemniejszy. Możesz przeznaczyć kolor na każdy dzień. W poniedziałek sok z buraka z jabłkiem i pomarańczą. We wtorek koktajl z kurkumą, miodem, imbirem i pomarańczą. We środę zielone smoothie ze szpinaku, soku z cytryny i awokado. W czwartek przyrządź koktajl z mrożonych owoców leśnych i maślanki… Ograniczeniem jest wyłącznie twoja wyobraźnia, ale gwarantujemy, że taki kolorowy koktajl może znacznie poprawić humor.

4.       Lista rzeczy, za które kochasz zdrowe życie

Od dłuższego czasu uwielbiamy przyrządzać listy. Życie staje się bardziej uporządkowane, gdy wiemy co trzeba kupić, a co zrobić danego dnia. Podobny schemat możesz wykorzystać do motywowania się w melancholijne, jesienne dni. Przygotuj dla siebie listę rzeczy, za które kochasz biegać/trenować/jeść zdrowo/żyć… Niech to będą punkty, które rzeczywiście wywołują ogromny uśmiech na twojej twarzy! Wydrukuj taką listę i powieś sobie w widocznym miejscu. Wracaj do niej zawsze, gdy spadnie ci motywacja!

5.       Wzajemna motywacja – podejmij jesienne wyzwanie!

Świetną opcją motywowania się jesienią jest podjęcie się konkretnego wyzwania. Może to być sportowa jesień, którą zorganizujesz wspólnie z rodziną/sąsiadami czy przyjaciółmi. Zaplanujcie sobie wspólne przejażdżki rowerowe czy trekking w weekend oraz wizyty w siłowni, gdy pogoda przestanie wam sprzyjać. W grupie zawsze raźniej! Podobne motywujące wyzwanie może dotyczyć również wszelkich innych sfer życia, na przykład kreatywności czy gotowania!

Złota, polska jesień trwa bardzo krótko, dlatego warto właściwie się nią nacieszyć. Gdy za oknami zrobi się szaro i brzydko pamiętaj o sposobach na spadki motywacji, które pozwolą ci przetrwać trudne chwile! Na szczęście jesień to tylko stan przejściowy!

Oceń ten post.

Podeślij znajomym!

One thought on “Jesienny spadek motywacji? Sprawdź, jak sobie radzić!

  1. Musze sie wam pochwalic w koncu zrzucilam – 9 kilogramow. Przeszukalam chyba caly polski internet zeby znalezc cos na odchudzanie i znalazlam. Wygoglujcie sobie: ranking srodkow odchudzajacych xxally

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Dieta na jesień? Wykorzystaj produkty sezonowe!

Nieubłaganie zbliża się koniec lata. Za oknem coraz mocniej wieje, a słońce wstaje coraz później i pojawia się raczej na...

Zamknij