Jak naturalnie wzmocnić odporność? 5 sprawdzonych rad

Zima nie odpuszcza! Śnieg, mróz i wiatr wychładzają organizm, gdy tylko wychodzimy z ciepłego domu, a to prosta droga do przeziębień. Sezon na grypę i katar trwa? Zanim pobiegniesz do apteki po worek leków i suplementów, sprawdź, jak wzmocnić odporność naturalnymi metodami. To o wiele lepsze rozwiązanie!

Lepiej zapobiegać…

Wszyscy wiemy, kiedy nadchodzi TEN czas. Nagle aura się psuje, wszyscy wokół nas zaczynają kichać i kaszleć i zewsząd słuchać głosy, że zaczyna się czas przeziębień. Ale czy tak jest w istocie? Okazuje się, że nie – chorujemy przez cały rok, a winowajcą jest niska odporność! Za to, że szybko łapiemy każdego wirusa odpowiada bowiem nie tylko zła pogoda, charakterystyczna dla okresów przejściowych. Ogromną rolę ogrywa też zła dieta – przyjmowanie tłustych i mocno przetworzonych potraw – a także brak snu i aktywności fizycznej oraz stres. Właśnie dlatego o odporność należy dbać przez cały rok! Nie czekaj więc na pierwsze jesienne chłody czy na zimowy mróz – organizm wzmacniaj już od wiosny i konsekwentnie kontynuuj ten plan przez całe lato. Kupuj nowalijki, jak najczęściej sięgaj po świeże owoce, warzywa i kiełki i przynajmniej dwa razy w tygodniu zaplanuj trening. Nie zapominaj też o wpisaniu w codzienny plan dnia chwili na relaks. Stres to cichy zabójca!

Ciepłe śniadania to podstawa!

O tym, że pierwszy posiłek danego dnia jest tym najważniejszym, wiemy wszyscy. Ale czy przygotowujemy go tak, jak powinniśmy? Wbrew pozorom nawet najlepsza kanapka czy najbogatsze muesli z jogurtem i owocami nie sprawdzi się o każdej porze roku! Gdy temperatury za oknem spadają, staraj się rozgrzewać organizm od środka. W jaki sposób? Postaw na ciepłe dania – owsianki, jaglanki czy nawet swojską jajecznicę. Nie unikaj też pikantnych przypraw, jak cynamon, imbir czy pieprz – one doskonale wpływają na odporność!

naturalne sposoby na wzmocnienie odporności - ciepłe śniadania

Babcine rady – cytryna i miód

Nic tak korzystnie nie wpływa na wzmocnienie organizmu, jak ciepła herbata z miodem i cytrusami – wiedziały o tym już nasze babcie! Warto podążać za ich mądrością i zimą wspierać odporność właśnie w ten sposób. Pamiętaj jednak, by napar był ciepły, ale nie gorący. We wrzątku miód traci swoje prozdrowotne właściwości! Doskonałym pomysłem jest też przygotowanie sobie prozdrowotnego napoju, od którego zaczniesz każdy dzień. Jak go przyrządzić? Do dzbanka wrzuć kawałek korzenia imbiru starty na grubej tarce, kilka plasterków cytryny i laskę cynamonu. To wszystko zalej wrzątkiem i odstaw do wystygnięcia. Każdego ranka nalewaj trochę do kubka i uzupełniaj ciepłą wodą oraz miodem. Szybko zauważysz efekty!

Superfoods na odporność

Czy wiesz, jakie pokarmy i potrawy mają najwięcej witaminy C? Wbrew pozorom nie są to tylko cytrusy! O wiele więcej tego składnika ma chociażby kiwi czy pyszne, słodkie mango, a także pomidor, jarmuż i brukselka. Jeśli jednak szukasz prawdziwych superfoods na odporność, postaw na… kiszonki! Kwaszone ogórki, kapusta czy buraki są nie tylko wspaniałym dodatkiem do dań, ale także prawdziwą skarbnicą witamin i składników odżywczych, w tym również kwasu askorbinowego, czyli właśnie witaminy C. Spróbuj nie tylko samych warzyw, ale i kwaśnego soku – już mała szklanka pita raz dziennie zapewnia ogromny zastrzyk mikroelementów niezbędnych do zachowania odporności.

naturalne sposoby na odporność - ogórki kiszone

Zdrowa dawka ruchu

Im zimniej na zewnątrz, tym trudniej ruszyć się nam z kanapy, ale warto się przełamać! Jest to korzystne nie tylko dla naszej figury i humoru, ale także dla zdrowia. Im więcej się ruszamy, tym lepiej działa nasz organizm, a przebywanie na zewnątrz hartuje go, zwiększając odporność. Nie wahaj się więc ruszyć na jesienny, a nawet zimowy jogging, a jeśli warunki nie są sprzyjające, udaj się na siłownię lub fitness. Doskonałym pomysłem jest też zaplanowanie wyjazdu na narty czy snowboard. Jeżeli nie możesz wyrwać się poza miasto, ale nie chcesz odpuścić sobie zimowych sportów, udaj się na miejskie lodowisko i spróbuj jazdy na łyżwach. Świetna zabawa gwarantowana!

A jakie Wy znacie sposoby na to, by naturalnie wzmocnić odporność?

Oceń ten post.

Podeślij znajomym!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Bieganie zimą – sprawdź, co musisz wiedzieć!

Zima rozszalała się na dobre. Ale czy to oznacza, że biegacze powinni odłożyć swoje runnery na półkę i tęsknie wypatrywać...

Zamknij