Bieganie zimą – dlaczego nie?

Jeśli wydaje ci się, że wraz z końcem lata, skończyły się treningi w plenerze, jesteś w błędzie! Jesień i zima to idealny czas na rozpoczęcie biegania w terenie. Po pierwsze to czysta przyjemność, bo nie przeszkadzają nam już upały. Po drugie to prawdopodobnie jedna z nielicznych chwil w ciągu jesiennych dni, kiedy się dotlenisz. Po trzecie jesienno-zimowe krajobrazy naprawdę zachwycają, dlatego szkoda zamknąć się przed nimi w murach siłowni. Tylko jak przygotować się na nowy sezon biegowy?

Dobre obuwie to podstawa

Jeśli bieganie jest dla ciebie tak naturalne jak codzienny prysznic, to prawdopodobnie w ogóle nie zastanawiasz się, jak przetrwać biegową jesień, ale jak można by było przestać wtedy biegać. Istnieje jednak cała masa osób, którym wraz ze spadkiem temperatur spada motywacja. I to nie tylko do uprawiania sportu, ale do życia ogólnie. I tu właśnie codzienny trening na świeżym powietrzu okaże się lekiem na całe zło! Musimy tylko zadbać o odpowiednie wyposażenie. Podstawą, jak zawsze w przypadku biegaczy, są naprawdę dobre buty. Jesienią nie ma żartów, bo jeśli nie straszne ci deszcze i wichury, to będziesz potrzebować bardzo dobrego wsparcia dla stawów i stóp.

buty-bieganie-w-zimie

Świetna przyczepność podeszwy powinna być absolutnym priorytetem, tak, byśmy nie ulegli kontuzji. W takich butach musi być też miejsce na amortyzację na najwyższym poziomie – inaczej ucierpią stawy i więzadła, które mocno pracują podczas terenowych przebieżek. Cholewka musi być elastyczna, by odzwierciedlać naturalne ruchy naszej stopy, ale powinna też solidnie trzymać. Na takie biegówki warto przeznaczyć nawet większą kwotę, by zapewnić sobie pełnię bezpieczeństwa i komfort przy uprawianiu sportu!

Wyposażenie na miarę maratonu

Jesienno-zimowa aura wymaga też szczególnej, biegowej garderoby. Nie obejdzie się bez bielizny termoizolacyjnej, która zapewni optymalną temperaturę ciała i odprowadzanie wilgoci. Przyda się też bluza z kapturem oraz przeciwdeszczowa kurtka, która musi oddychać. Zimą szczególnie ważne, byśmy chronili uszy i drogi oddechowe. Dlatego opaska na głowę lub czapka są niezbędne. Podobnie jak specjalny golf otulający szyję.

niezbednik-biegacza

Choć wydaje się, że przed rozpoczęciem biegowej przygody jesienią czekają nas wielkie zakupy i spustoszenie konta, to solidne wyposażenie naprawdę ustrzeże nas przed sytuacjami, w których ironicznie-pytającym tonem wypowiemy to słynne „Sport to zdrowie”. W końcu ruch na świeżym powietrzu ma wzmacniać naszą odporność, a nie przyprawiać o przeziębienie po pierwszym wyjściu.

Dlaczego warto jesienią?

O tej porze roku z reguły notujemy spadek sił witalnych. Długie wieczory mamy zwyczaj spędzać w pozycji leżącej przed telewizorem lub z książką. Cierpią na tym nasze głowy, które nie dostają odpowiedniej ilości tlenu. W drugiej połowie roku dużo rzadziej spacerujemy i spędzamy czas na świeżym powietrzu. Po pracy szybko wsiadamy w samochód, by przemieścić się z punktu A do punktu B. A wymienienie popołudniowego lenistwa na aktywny wypoczynek przyniesie same korzyści, nie tylko te zdrowotne, ale również motywujące.

dlaczego-warto-jesienia

Każdy biegacz wie, że nie ma piękniejszego uczucia od satysfakcji po przemierzeniu kilku- lub kilkunastu kilometrów, szczególnie jeśli warunki pogodowe nam nie sprzyjały. Taka forma aktywności sprawi, że spalimy więcej kalorii, utrzymamy świetną kondycję organizmu przez cały rok, wzmocni nasze mięśnie i samodyscyplinę. A w głowie zapanuje cudowny porządek. Naprawdę warto!

Oceń ten post.

Podeślij znajomym!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Przeczytaj poprzedni wpis:
10 sposobów na jesienny relaks

Powakacyjny powrót do szkoły czy pracy potrafi przysporzyć sporo stresów, szczególnie jeśli z natury jesteśmy bardzo wrażliwe. Dodatkowo aura za...

Zamknij