10 sposobów na jesienny relaks

Powakacyjny powrót do szkoły czy pracy potrafi przysporzyć sporo stresów, szczególnie jeśli z natury jesteśmy bardzo wrażliwe. Dodatkowo aura za oknem nie sprzyja pozytywnej energii i właściwie tryskają nią tylko najwytrwalsze, najbardziej optymistycznie nastawione osoby. Jak poradzić sobie z jesienną chandrą i poczuć się jak nowonarodzona? Przed wami 10 wyjątkowych sposobów na jesienny relaks!

1. Dla duszy i ciała

Nie ma nic lepszego na długi wieczór niż aromatyczna kąpiel z olejkami. Wyjątkowy nastrój w postaci zapachowych świec, maseczka regeneracyjna na twarz i dogłębny peeling całego naskórka to najlepsze, co możemy zafundować naszemu ciału jesienią, gdy skóra szarzeje i przestaje błyszczeć. Dodaj do tego relaksującą muzykę i mamy wieczór idealny!

2. Lista książek

Jesień to idealny czas na czytanie książek, szczególnie tych grubych, które latem były za ciężkie, żeby zabrać je choćby do ogrodu. Dlatego warto poświęcić jedno popołudnie na zrobienie listy czytelniczej na nadchodzący sezon. Zadbaj o różnorodność i nastrój książek, które zamierzasz przeczytać. Może warto sięgnąć po motywujące poradniki, książki psychologiczne albo napawające pozytywną energią, pełne pasji fabuły? Później zostaje już tylko wizyta w bibliotece lub księgarni i największa przyjemność, czyli czytanie!

3. Wyjdź na spacer (nawet w deszczu)

Solidna dawka tlenu potrafi zdziałać cuda! Dlatego zamiast kolejnego popołudnia z pilotem w ręce i miską chipsów na kolanach, zabierz psa/faceta/rodzinę na dłuuugi spacer. Wybierz okolicę, której do tej pory nie miałaś okazji odwiedzić. Zachwyć się jesiennymi liśćmi i cudownym, powolnym przebywaniem z bliskimi. Nic tak nie pozwala zapomnieć o problemach, jak ich obecność!

4. Zadbaj o siebie

Czujesz się wycieńczona codziennością? Przytłoczona obowiązkami? Znudzona rutyną? Może czas na zmiany? Dzień SPA albo wizyta u fryzjera poprawią humor każdej kobiecie. Jesienią często przestajemy się sobie podobać. To zasługa naszej cery, która płata nam figle i osłabionych włosów, które niszczą się pod czapką. Odświeżenie fryzury i dzień pielęgnacji skóry powinien zregenerować nie tylko wygląd, ale też podbudować samoocenę.

5. Zorganizuj wieczór gier

Latem wystarczyło przenieść się w plener, pojeździć na rowerze albo wyjść razem na piwo, ale jesienne przebywanie w domu też może być ciekawe, jeśli zorganizujemy znajomym wieczór z grami planszowymi. Ta zapomniana rozrywka cudownie rozluźnia umysł, budzi ducha walki i sprawia masę radości. Scrabble, Eurobiznes, a może coś bardziej skomplikowanego? Podobno terapeutycznie działa też karaoke!

6. Rozpieszczaj siebie i bliskich

W Internecie roi się od przepisów na zdrowe słodycze, więc zamiast zbierać zapas tłuszczyku, który będziesz chciała spalić przed nadejściem lata, zainspiruj się czymś fit! Przygotuj aromatyczny deser, który wypełni dom przyjemnym zapachem cynamonu, kardamonu lub czekolady w wersji dla dbających o zdrowie.

7. Idź pobiegać

Albo po prostu zrób ulubiony trening lub wybierz się na basen. Dobra dawka ruchu to gwarancja wyrzutu endorfin. Oszalejesz na punkcie jesiennych aktywności! A twoja figura będzie wciąż w świetnej formie.

8. Przemebluj mieszkanie

Choć remont należy podobno do najbardziej stresujących sytuacji w życiu, to lekkie metamorfozy uwielbia chyba każda kobieta. Jesienne dodatki, detale, odmalowanie kawałka ściany, DIY albo nawet nowe ustawienie mebli zmieni punkt widzenia i sprawi, że poczujemy się w naszym domu lepiej! Zmiany są dobre.

9. Zapisz się na warsztaty

Twoja kreatywność umiera w temperaturze niższej niż 15 stopni? Nie pozwól jej na to i zrób jej na przekór. Zamiast mało twórczych zajęć, wybierz się na warsztaty lub zorganizuj sobie coś w domu. Może kurs szycia, tkania, malowania albo tworzenia ciekawych albumów ze zdjęciami? Takich aktywności jest mnóstwo w każdym miejscu na ziemi. Są świetną okazją do poznania ciekawych ludzi i zdobycia przydatnych umiejętności do życiowego portfolio. Przede wszystkim na pewno nie będzie nudno!

10. Wyśpij się

Jesień temu sprzyja, bo skutkiem chronicznego nie wyspania jest stres, ogólne osłabienie organizmu i rozbicie. Weekend przeznacz na spanie tyle, ile dusza zapragnie i nie przejmuj się, że coś ci ucieknie!

Oceń ten post.

Podeślij znajomym!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.